14 Aralık 2013 Cumartesi

Dünya Kooperatifçilik Günü İle İlgili Şiirler

Kooperatif 
Nasıl başlayalım söze

Hizmet ediyorsun bize

Kalkınmada katkımıza

Teşekkürler kooperatif.


Çiftçi düşer bazen dara

Kooperatif verir para

Böylece sarılır yara

Tek dileğimiz kooperatif.


Üyeleriniz bizden

Hizmetleriniz sizden

Kalkınmak hepimizden

Umudumuz kooperatif.


Tohumları verdin, ektik

Gübreleri verdin, saçtık

Mutluluğa biz ulaştık

Sayenizde kooperatif.


Çiftçilerle yardımlaşmakla

Firmalarla anlaşmakla

Son gücünle çalışmakla

Övünmelisin kooperatif.


 


Birleştik Bak Beraberiz 
Yapmak için büyük işler,

Kurulmalı kooperatifler,

Kurmadan yalancı düşler,

Birleştik bak, beraberiz.


Bir elden ses çıkmaz denir,

İki elle gök süslenir,

Buna dayanışma denir,

Birleştik bak, beraberiz.


Sayılmaz hizmet ürettik,

Sanki çırpan tek yürektik,

Gönüllere sevgi ektik,

Birleştik bak, beraberiz.


 


Toprağın Sesi 
Çalıştım, emek verdim toprağa;

-Gübrelemezsen, sulamazsan ürün kıt, dedi.

Ben uzak, nereden, nasıl gelecek ? dedim:

-Birleş, gölet yap, kanal aç, akıt… dedi.


Yapmaya para ve güç gerek…

-Çabasız bunları kim kime verdi? dedi.

Bana kooperatifin yolunu göstererek

-”Güç birlikten doğar”, işte”Tarım Kredi” dedi.


-Topraktan tutuldu mayanız,

toprağı işlemezsen insanı da unut, dedi.

Birleşip başarmanın yolu, kooperatif!

Bu sözümü hep akılında tut., dedi.


Can BAŞTÜRK


 


Birlik Olalım 
Tek başına bir kişi,

Yapamaz birçok işi,

Bileşirse bireyler,

Oluşur kooperatifler.


Üye sorumluluk taşır,

Güç işler kolaylaşır,

Kooperatifle onca kişi,

Amaçlarına ulaşır.


“Bir elin ne’si var,

İki elin sesi var”

Unutmayın şu sözü!

“Birlikten kuvvet doğar.”


İsa KANSU


 


Kooperatif İle 
Fabrikadan kumaş, pantolon, ceket,

Kümesten yumurta, tavuk, kesimden et,

Bahçelerden meyve, sebze, sepet sepet,

Kooperatifle bana ucuz gelir.


Evimde yaktığım gaz, odun, kömür,

Yapımda kullandığım çimento, demir,

Mandıradan süt, yoğurt, peynir,

Kooperatifimle bana bol gelir.


Gerektiğinde açar bize bol kredi,

Parayı bulan üyenin biter derdi.

Dar günümde kimler bana destek verdi?

Kooperatifle hayat kolay gelir.


Bahçedeki meyvenin sarısı, alı,

Kovandaki arının petek petek balı,

Dokuduğumuz kilimler ile halı,

Kooperatife verince kâr gelir.


Amaç malı ucuz, temiz, kolay almak,

Ürüne pazarlar, alıcılar bulmak,

Sırrı bunun kooperatifçi olmak,

Kooperatif ile kalkınma gelir.


 



Dünya Kooperatifçilik Günü İle İlgili Şiirler

0 yorum:

Yorum Gönder