4 Mayıs 2014 Pazar

Anneler Günü Şiirleri, Anne Şiirleri

Anne


Ağaç olsan

Dal olurum anne

Yaprak olurum

Sana gelirim


Deniz olsan

Sel olurum anne

Irmak olurum

Sana gelirim


Bahçe olsan

Gül olurum anne

Toprak olurum

Sana gelirim


Güneş olsan

Yol olurum anne

Bayrak olurum

Sana gelirim


Annem


Annemi ben çok severim,

Melek annem, güzel annem,

Üzülmesin sakın derim

Melek annem, güzel annem.


İyi doğru sözler onda,

Şefkat dolu gözler onda,

Sevgi, ışık var yolunda,

Melek annem, güzel annem.


Anne yüzü ne asil yüz,

Anne gözü ne derin göz,

Anne özü, pırlanta öz,

Melek annem, güzel annem.


O gülerse çağlayanım,

O ağlarsa ağlayanım,

Ona gönül bağlayanım;

Melek annem, güzel annem


CANIM ANNEM


Yemeyip de yediren,

Giymeyip de giydiren,

Her an bizi düşünen

Canım annem, gül annem.


Kol açıp, kanat geren,

Ömrünü bize veren,

Biz gülünce sevinen

Canım annem, gül annem.


Anamı Arıyorum

Senden ayrı senden uzak

Yersiz göksüz gibiyim

Hem analı hem babalı

Hem öksüz gibiyim


Uzanmış aramıza

Uçsuz bucaksız gurbet

Bir ucunda sıla var

Öbür ucunda ekmek


Bütün analar ağıt şimdi

Bütün ağıtlar ana

Ya beni de al gurbet

Ya anamı ver bana


Hem kova hem kuyuyum

Yorgun bir halk suyuyum

Sen bana nenni söyle

Ben dizinde uyuyum


Ali YÜCE


ANNEM


Annelerin en güzeli,

Sensin, benim güzel annem.

Ilık esen bahar yeli,

Sensin, benim güzel annem.


Güneş yüzlü, altın kalpli,

Ağır başlı, tatlı dilli,

Meleklerin eşi sanki

Sensin, benim güzel annem.


Açan çiçek, çağlayan su,

Gülümseyen engin duygu,

Evimizin mutluluğu

Sensin, benim güzel annem.


H. Latif SARIYÜCE


Anne Sevgisi

Sıcağın sinmiş bana,

Seni severim ana.


Sensin bana can veren,

Sensin bana kan veren.


Küçükken yudum yudum,

Sütlerinle uyudum.


Kulağıma ninniler,

Neler söyledin, neler.


Beni büyüttün ana,

Beni yürüttün ana.


M.Necati ÖNGAY


ANNELER GÜNÜ


“Anneme ve bütün annelere”


Nasıl hatırlamam anacığım nasıl

Kaç geceler bana ninni söylerdi

Hasta olunca oydu başucumda bekleyen

Biraz yorulmayayım, üzülmeyeyim, hemen

Alır kucağına okşardı, saçlarımı öperdi.


Nasıl hatırlamam anacığım nasıl

Uzun kış geceleri masal masaldı nazlim.net

Güzel çoban kızları, iyi kalpli sultanlar

Bir suyun akışı gibi geçip gitti zamanlar

Şimdi ne o dünkü çocuk, ne de o masal kaldı.


Nasıl hatırlamam anacığım nasıl

Yıkayan oydu mürekkep lekeli parmaklarımı

Akşam biraz geciksem yollara düşerdi

Sokağa çıkarken «Yavrucuğum üşütme» derdi.

Hemen bir kazak örerdi biraz boş kaldı mı.


Nasıl hatırlamam anacığım nasıl

Bilirim yine kalbinde yerim anacığım

Selam sana Anneler Günü İstanbul’dan

Yeni dönmüşçesine bir akşam okuldan

Vefalı ellerinden öperim anacığım.


Ümit Yaşar Oğuzcan


Anneciğim

Ne sevimli bir annesin!

Ne tatlıdır senin sesin!

Benim canım mısın nesin

Sen olmazsan yapamam ben!


Senden yakın kim var bana?

Kalbim, canım bağlı sana!..

Üzüntüm yok ondan yana

Seviyorsun beni de sen.


Gülsem güler yüzün

Ağlamamdan alır hüzün…

Senin gecen ve gündüzün

Işık alır sanki benden!


Rakım ÇALAPALA


Annem Tek Varlığım

Ey şefkati bol varlığım,

Sayende olmaz darlığım,

Türkiye’m ve uygarlığım,

Anam benim, şefkat selim.


Ninnilerle hep uyutan,

Sevgisi kalbimde yatan,

Bana çok meziyet katan,

Anam benim tek varlığım.


Hakkı ÇEBİ


Annem

Sen olmasaydın annem;

Ne doğar, ne yaşardım

Senin şefkatinle ben

Büyümeyi başardım.


Üzerime titrersin,

Korursun kanadınla

Canıma can katarsın

Sen annelik adınla.


Sana neler borçludur,

Düşün bir evlat anne!

Kan veren, can verensin,

Ya benim verdiğim ne?


Sana candan sevgimi,

Saygımı sunacağım,

Bu gün tüm anneleri

Minnetle anacağım.


Vefa ÇAĞAN


Anne


Yavrum diye öper,sever,okşarsın,

Bir yanım acısa hemen koşarsın

Ben güldükçe sende,güler,coşarsın,

Seni canım gibi severim anne


Hakkın öyle çok ki:asla ödenmez,

Sevgin ebedidir,bir zaman ölmez

Bu kutsal sevgiyi bilmeyen gülmez,

Seni her toplumda överim anne


Anne


Sen baharda nazlı çiçek,

Ben çiçekte tombul böcek,

Sensin beni güldürecek,

Anneciğim, biriciğim


Kulağımda tatlı sesin,

Ninni yavrum uyu dersin,

Sevgi bağın eksilmesin

Anneciğim, biriciğim


Mevlüt KAPLAN


Anne


Uyusun da büyüsün

Derdin büyüdüm anne

Bana o ak sütünden

Verdin büyüdüm anne


Uykuma yıldızları

Serdin büyüdüm anne

Anne güzelliğine

Erdin, büyüdüm anne


FAZIL HÜSNÜ DAĞLARCA


Anneciğim


Anneciğim seni ben,

Çiçeklerden yemişten,

Sarı saçlı bebekten,

Canımdan çok severim


Gitme hep yanımda kal,

Beni kollarına al,

Pembe gülden daha al,

Yanağından öperim


Melahat UĞURKAN


Anneciğim


Anneciğim sen olmasan,

Gelemezdim bu Dünya’ya,

Doğdum ve büyüttün beni,

Benim canım anneciğim


Büyüttün beni,

Zorlandın beni büyütmekte,

Ama yine pes etmedin,

Benim canım anneciğim


Efe Akdoğan


Anneciğim Benim


Annem annem güzel annem

Seni canımdan çok severim

Çok güzelsin canım annem

Çiçek yüzlü anneciğim


Altın gibi parlaksın

Çiçek gibi kokarsın

Beni candan seversin

Nur yüzlü anneciğim


Özkan KILINÇARSLAN


Anneler Günün Kutlu Olsun


Sevinçte, üzüntüde,

Hep yanimdasin

Kiyamassin bana,

Anneler günün kutlu olsun


Sadece birgün değil

Hergün aklimdasin

Çikmayacaksin aklimdan

Anneler günün kutlu olsun


Muhammmed Dinçer


Annem


Anneciğim kimi zaman,

Umutsuzca seni ararım,

Issız çölde,

serap misali hayalini yaşarım


Anneciğim kimi zaman,

Giriyorsun düşlerime,

Yüzün solgun, tedirginmisin,

sakın beni düşünme


SILAY YAVAŞ


Annem Annem Canım Annem


Annem annem canim annem,

Sensin beni besleyen

Bir insani gönülden sevmen,

O bana yeter canim annem


Güneş sensiz doğmuyor,

Geceler sensiz olmuyor,

Seni çok seviyorum unutma,

Annem annem canim annem


İrem YURDABAYRAK


Annem Tek Varlığım


Ey şefkati bol varlığım,

Sayende olmaz darlığım,

Türkiye’m ve uygarlığım,

Anam benim, şefkat selim


Ninnilerle hep uyutan,

Sevgisi kalbimde yatan,

Bana çok meziyet katan,

Anam benim tek varlığım


Hakkı ÇEBİ


Annemin Eli Kolu


Her zaman yanımdadır,

Kucağında taşır,

Hiç bırakmamıştır beni,

Benim canım annem


Seni hep severim,

Çiçek gibisin derim,

Saçımı okşadığında,

Cennet’e giderim


GÜNEŞ KURT


Annemin Günü


Sensin benim annem,

Beni büyüten,kollayan,

Ben ağlayınca oda ağlayan

Anneler günün kutlu olsun annem


Sensin beni merak eden,

Gece merak edip yanıma gelen,

Benim annem,

Anneler günün kutlu olsun annem


Ahmet Karabıyık


Annene Dikkat Et!


Annene dikkat et!

Bir gün sende

Anlayacaksın annenin sözünü

Bak her gün annene


Anlarsın kıymetini

O öyle deyip geçme

9 ay karnında büyüttü seni

Sevda biz çocuklara


Yunus Emre Öztürk


Benim Melek Annem


Sütünle büyüttün beni

Benim melek annem

Ellerinle yürüttün beni

Benim melek annem


Canından çok sevdin beni

Benim melek annem

Seni çok seviyorum

Benim melek annem


Sılanur Kaplan



Anneler Günü Şiirleri, Anne Şiirleri

0 yorum:

Yorum Gönder