4 Mart 2014 Salı

4.SINIF 2.DÖNEM TÜRKÇE 2. DEĞERLENDİRME SINAVI

AH GÜL


O gün hava çok soğuktu. Annesinin ısrarına rağmen Gül hırkasını giymeden okula gitti. Ertesi gün de aynı şeyi yaptı. Daha ertesi gün aynı şeyi yapamadı. Çünkü okula gidemedi. O gece çok hastalandı. Ateşi o kadar çoktu ki alnına koydukları bez hemen kuruyordu. Burnu kıpkırmızı olmuştu. Çünkü sürekli burnunu silmek zorunda kalıyordu. Göğsünün üzerinde bir ağrı vardı. Ömründe hiç bu kadar ağrı çekmemişti. Annesi ve babası daha fazla beklemeden onu giydirip hemen hastaneye götürdüler. Doktor çok şiddetli bir soğuk algınlığı geçirdiğini söyledi. Küçük kızın yüzü bahçedeki güller gibi sararıp solmuştu. Doktorun verdiği ilaçlar Gül’ü biraz rahatlattı. Hem hasta olduğuna hem de derslerinden geri kaldığına üzülen Gül annesine: ‘’ Ah keşke senin sözünü dinleseydim anne! Kendime çok kızıyorum.‘’ dedi. Annesi gülümseyerek kızına: ‘‘Hatanı anlamana çok sevindim! Önemli olan yanlışlarımızdan ders çıkartmaktır.’’ dedi.
Aşağıda verilen 1,2,3 ve 4 soruları yukarıdaki okuma parçasına göre yanıtlayınız.



  1. Gül’ün hatası nedir?


 



  1. Gül neden hasta oldu?


 



  1. Gül neden üzüldü?


 



  1.  Metnin ana konusu nedir? Açıklayınız.


5) Aşağıdaki kelimeleri uygun biçimde düzenleyerek kurallı cümleler oluşturunuz.



  1. korumak – doğayı – elimizden – geleni – hepimiz – için – yapmalıyız .

  1. mahallemizdeki – iki – kağıt – atık  – parkta – var – kumbarası


       6)  Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlarını karşılarına yazınız.

Yavaş:……….          İri:……….     ucuz:……..    kuru:……….   Çalışkan:………..


    7) Aşağıdaki kelimeleri alfabetik ( sözlük) olarak sıralar mısınız.?



  1. tedavi—-korku—öğretmen—öğrenci—koyun


………………………………………………………………………………………



  1. avize—avare—kalem—zeytin—kaldırım


   8 ) Atatürk( ) 19 Mayıs 1919( )da Samsun( )a çıktı mı( ) cümlesinde sırasıyla noktalama işaretleri yerleştiriniz.



9) Aşağıdaki cümlelerin hangisinde sebep-sonuç ilişkisi yoktur ?

A)Soğuktan ellerim dondu.

B)Koşmaktan çok yoruldum.

C)Bugün erken kalktım.

D)Uykum gelince yattım.


10) “Aya bakan adam korkuyla ay diye bağırdı!” cümlesinde altı çizili sözcükler anlam bakımından nasıl sözcüktür?

A)Eş anlamlı        B) Eş sesli

C) Zıt anlamlı        D) Deyim


11 ) Aşağıdaki deyimlerden hangisi “bıkmak,                  usanmak”anlamındadır?
    A)  Canı yanmak          B)  Canı çekmek
    C) Canına okumak        D) Canından bezmek


12 ) Aşağıdaki cümlelerin hangisinde “soğuk” sözcüğü mecaz anlamda kullanılmıştır?

A)Kış mevsimi çok soğuk geçti

B)Vücudumuzu soğuktan korumalıyız

C)Buz gibi soğuk bir su içtim

D)O tür soğuk şakaları yapma


13 ) ”Babam dün gece bana çok sert davrandı” cümlesindeki hangi sözcük mecaz anlamda kullanılmıştır?

A)Babam     B)Sert

C )Çok         D)Dün


14 ) “Zengin bir adam varmış.Huzursuz ,sinirli,cimri ve zenginmiş.Hiçbir kimseye yardım etmez,hiçbir yoksula bir kuruş para vermezmiş.”
    Paragraftaki altı çizili kelimelerin zıt anlamlıları hangi seçenekte verilmiştir?

A) fakir-sinirsiz-sakin

B)varlıklı-sakin-zengin

C)fakir-sakin-cömert

D)cimri-sinirsiz-cömert


15 ) Aşağıdaki cümlelerden hangisi nesnel yargı içerir?

A)  Bizim köyümüz oldukça güzel bir köydür.

B)  Bu, duyduğum en sevindirici haber

C)  Yunus da dedesiyle haberleri seyrediyor.

D)   Onların iyi anlaşmaları benim hoşuma gidiyor.


16 ) Aşağıda verilen cümlelerde, boş bırakılan yerlere(ama-fakat-veya-ancak) kelimelerinden uygun olanlarını yazınız.

A)  Telefonla evi aradı,…………………cevap veren olmadı.

B)  Öğrenci kimlik kartımı bugün ……………….yarın verecekler.

C )  Kapıyı çaldım …………………evdekilere duyuramadım.

D )  Hastaneye gittim …………………muayene olamadım.


17 )” O bizi de sizi de burada bekleyecek.”

Cümlesinde zamir olan kaç sözcük vardır

A)  2       B)  3        C)  4              D)  5


18 ) Aşağıdakiler anlamca birbirine yakın olarak gruplandırıldığında, hangisidışarıda kalır?

A)Nefes tüketmek

B)Dil dökmek

C)Kulak kabartmak

D)Dilinde tüy bitmek


19 ) ”Köy yolları karanlık, her yer çamur içinde.” tümcesinde kaç hece vardır?

A) 15     B)14    C)13     D)12


20 ) “Babam eli açık bir insandır.” cümlesindeki deyim, aşağıdakilerden hangisi ile ilgilidir?

A) çalışkanlık

B) savurganlık

C) cömertlik

D) zenginlik




4.SINIF 2.DÖNEM TÜRKÇE 2. DEĞERLENDİRME SINAVI

0 yorum:

Yorum Gönder