5 Kasım 2013 Salı

Atamıza Borcumuz Var

Hangi şair dile getirir 10 Kasım’ın insana verdiği acıyı? Hangi kalem yazabilir 10 Kasım‘da gözümüzden akan yaşı? Ya da hangi dil ifade eder 10 Kasım’da uğradığımız kaybı?


Herkesin babası, vatanımızın kurucusu, rahatlığımızın güvende olmamızın en büyük yardımcısı Atamızı kaybettiğimiz o gün. Çiçeklerin solduğu, vatanımızın sessizliğe büründüğü o acı gün. Atamızı kaybettiğimiz günden bu yana hala 10 Kasım’larda içimde bir acı oluyor. İster istemez geçmişte buluyorum kendimi. Atatürk’ü, vatanı kurtarmak için düşmanla nasıl çarpıştığını izliyorum, bilgilenmek için masasının başına geçip kitapları karıştırmasını görüyorum ve arkadaşlarına “bu vatanı gençlere emanet edeceğiz” dediğini duyuyorum. Sonra bir anda dönüyorum zamanıma. Gözümden iki damla yaşın aktığını fark ediyorum. İki damla yaş nedir ki diyorum. Nedir bu zamana kadar gelen bu insanoğlunun çektiği acıların yanında? Hangisine denk gelir bu göz yaşı? Babasının savaştan dönmesini bekleyen çocuğun mu, kocasının sağ salim gelip gelmeyeceğini düşünen Ayşe’nin mi, oğlunu son bir kez görmek için dünyaları verecek olan Fatma Nine’nin mi? Hangisinin?


Bütün bu olanlar… Atamızı kaybettiğimiz o gün… Nasıl alışılırdı ki dünyalar kadar sevilen bir insanın yokluğuna. Bu hayattan yavaş yavaş gitmesine. Bizi koruyan, seven , sahip çıkan kanatların yavaş yavaş kırılmasına. Hangi insan ister bunu? Hangi vatan sahibini yitirmek ister? Kim böyle bir acı çekmek ister, korkmak ister? Hiç kimse. Kimse vatanını kaybetmek istemez, toprağında korkarak yaşamak istemez. Özellikle de en sevdiğimiz insandan aldığımız emaneti korumak, ona sahip çıkmak biz gençlerin görevi.  Atamızı son yolculuğuna uğurlarken, bizlere söylediği kelimeleri beynimize kazımışçasına unutmamalıyız. İnsanoğlu sevdiğine verdiği sözü unutmaz. İki eli kanda da olsa mutlaka yerine getirir?


Şimdi bana öyle geliyor ki biz gençler bu vatanı en güzel şekilde koruyacağız. Koruyacağız ki sevdiğimiz insan, bütün ülkeyi kanatları altında tutan insan rahat uyusun. Korumalıyız ki bir yerlerden bizi izleyip “doğru karar vermişim” diyebilsin. Korumalıyız ki bu vatan için akan kanlar yerini bulsun, bayrağımız her zaman şanla dalgalansın. Rahat uyu Atam, sana verdiğimiz sözün hep arkasında senin izinden giden evlatların var.


Yasenur UÇAR (12.Sınıf)



Atamıza Borcumuz Var

0 yorum:

Yorum Gönder