19 Mart 2013 Salı

Bir Şey Eksik!

Eksik olan şeyi bilmiyorum ama bir şeyler eksik hayatımda!


Şöyle bi düşünüyorum, her şeyim var. Birçok insanın sahip olamadığı onlarca güzellik hayatımda ve yaşamam için beni bekliyorlar.


Tek tek sıralıyorum sahip olduğum ve bana mutluluk veren her şeyi. Oluşturduğum liste ilk başta birkaç satırda kalıyor ama azıcık gülümsediğimde listeye ardı ardına güzellikler ekleniyor hemen. Tam bu noktadayken huzur doluyor içime ama az sonra eksik olan şeyi ararken sorgulayacaklarım korkutuyor beni.


Hani insan bazen ürperir ya, bazen saç tellerinizden başlayan o elektrik akımı, ayak parmaklarınızın ucundan terk eder ya bedeninizi, işte öyle bir şey eksik sanırım.


Kendime uzaktan baktığımda, esen rüzgârla gövdemden ayrılan ruhumu izliyorum bazen. Rengi oldukça şeffaf, oldukça güçsüz ve şevksiz geliyor bana. Halbuki, çok güçlü olduğumu sanırdım ben. Kendimi çaresizce hissettiğim acziyetim ürkütüyor beni!


Yaşlanıyor muyum acaba? diyorum, yooo gencim henüz. Canım mı sıkkın? diyorum, e hiçbir derdim yok ki. Amacım veya ideallerim mi kalmadı? diyorum, ardı ardına geliyor hedeflerim. Ne istediğimi bilmiyorum! Neyi aradığımı da bilmiyorum. Bulduğumda fark edebilecek miyim ondan da emin değilim. Tek bildiğim, bir şeylerin eksik olduğu.


Özkan DEMİR


 


Hayatımdaki anlam mı eksildi acaba? Birbirini izleyen günler ve rutine binmiş hayat kalbimi mi kemikleştiriyor zamanla? 30 lu yaşlarda bunlarla boğuşursam 50 ler 60 lar nasıl geçecek!


Çok erken yoruldum beklide, beklide orta yaş sendromu bütün bunlar. Halbuki daha dün gibi hatırlıyorum 20 li yaşlarımı. Böyle dertlerim yoktu o zamanlar. Hayat bir akarsu, bende bir balıktım. Hırçın ve delicesine akarken nehir, akarsuyun aksi yönüne yüzmekten yılmazdım. Şimdi kendimi akarsuya bırakmak bile anlamsız geliyor.


Öyle bir rüzgâr esin ki üşüdüğümü kemiklerimle hissedeyim istiyorum bazen. Öyle bir ses duyayım ki alsın beni benden ve öyle bir şimşek çaksın ki gözlerimle değil, ruhumla hissedeyim ışığı diyorum kimi zaman.


Ve anlıyorum ki bütün bu sorgulamalarım kıymet bilmeyişimden. En başta sıraladığım güzelliklerin bir tanesinin üzerini çizsem ve kaybettiğimi düşünsem, o eksik olan şeyi bulmuş olurum belkide. Hayatımda eksik olan, sahip olduğum güzelliklerin eksilmesi ihtimalini düşünmemem sanırım.



Bir Şey Eksik!

0 yorum:

Yorum Gönder