20 Mart 2013 Çarşamba

Ölmek Değil, Yaşamak İstercesine, En Son Kime Sarıldın!

Bir sabah kapı çaldığında,


Hiç aklında yokken o kişinin karşında dikilme ihtimali aslında


Sessiz, ilgisiz ve tamamen rastlantısal bir anda


Açtığında kapıyı,


 


Onu gördüğünde karşında,


Sarılmak ister miydin hiç ?


Ama öyle böyle değil,


Candan, candan ve hatta candan da öte sarılmak ister miydin hiç ?


 


Soruyorum sana,


En son kime sarıldın kollarında yok olurcasına,


Birer damla gözyaşında kaybolurcasına,


Her bir nefesinde yeniden doğarcasına


Ve


Ve yanaklarındaki sıcaklığa aşık olurcasına


En son kime sarıldın?


 


Gözlerini kapatıp sıcaklığını hissettiğin,


Sessizce kalıp, kalp atışlarını dinlediğin,


Suskun, uykusuz ve hatta en umutsuz olduğunu bildiğin,


Gizlice uzanıp, gökyüzünü izlerken hayal ettiğin kime sarıldın?


Kime!


 


Titrediğinde ayakların,


Hiç durmadan aktığında gözyaşların,


Ve hatta


Ve hatta kilitlendiğinde bakışların,


En son kime sarıldın?


Kime!


 


Hissiz kalacağını hissedeceğin,


Sağır ve dilsiz kalacağını zannettiğin,


Kimsesiz olduğunu kabul ettiğin o anda


Kalbine dokunurcasına kime sarıldın?


Ruhunu sararcasına kime sarıldın?


Kime!


 


Utanma!


Söyle!


Hiç kimseye sarılmadım ne zamandır! de


Hiç umursamazcasına birisine sarılmayalı çok oldu! de


Hatta


Hatırlamıyorum bile! de


 


Her ne dersen de,


Ama doğru söyle.


En son kime sarıldın?


Kimdi en son sarıldığın?


 


Ölmek değil, yaşamak istercesine,


En son kime sarıldın


Diye


Sık sık sorduğum için bana sitem etme


Sen itiraf edemesen de


Ruhsuz kucaklaşmalarını görmediğimi zannetme.


 


Gülümsemekten kendimi alamıyorum mirim,


Bu küstahça gülüşüm


Karaktersizliğimden değil, sana acıdığımdandır bilesin.


Çünkü


Özlemleri olan her insan gibi


Sende çok özlediğin, her nefesinde hissettiğin


Kalbinle istediğin ve hatta kendine özel seçtiğin


Birine sarılmalısın canım, ciğerim…


 


Sarılmadıysan birine candan,


Ve belkide hiç sarılamayacaksan!


Hatta uzağındaysan, O’nun yanında yoksan,


En son ayrılırken,


Bir çocuk gibi dudağını burktuysan,


Üzüldüysen, hatta kahrolduysan,


Kabullenemesen de O’ndan uzak kaldıysan,


Her şeyi bir kenara bırakıp


O’nu, sadece o’nu unutamadıysan


Git!


 


Ne duruyorsun…


Git!


Ve bak gözlerine,


O, seni bekliyor belkide,


İmkânların el vermese de


Samimiyetine inanmayacağını bilsen bile


Dikil karşısına,


Sarıl…


 


Sorma, sorgulama, koy başını omzuna ve sarıl.


Ne kaldı ki toprağa sarılacağın dakikalara.


 


Candan sarılmayı istediğin,


Gövdende simsiyah bir yumru olan özleme sarıl.


Kim bilir,


Kim bilir, belkide o sana sevgiyi anımsatır.


 


Her insanın sarılabileceği birisi mutlaka vardır.


Şimdi ikaz ediyorum,


Son kez söylüyorum,


Bir daha fırsatın olmayabilir diyorum,


Çok istesen de sarılmak şöyle dursun, dokunamayabilirsin diyorum


Sen geldiğinde, O, gitmiş olabilir diyorum


Ve tüm kalbimle söylüyorum


Git


Ve


Sarıl…


 


Temiz duygularına,


Çıkarsızca uzattığın kollarına,

O dehlizlere bedel bakışlarına,


O serçeninkine benzer kalp atışlarına


Ve yürekten yakarışlarına inanarak sarıl


 


Sarılmak,


Sana,


Sevgiyi anımsatır.


Özkan DEMİR



Ölmek Değil, Yaşamak İstercesine, En Son Kime Sarıldın!

0 yorum:

Yorum Gönder